blog

Waarom content op uw website zo belangrijk is?

Ik heb gemerkt dat veel klanten naar Waal Webdesign komen voor websiteontwerp die iets moderns en minimalistisch willen. We houden van modern en simplistisch als...

Ik heb gemerkt dat veel klanten naar Waal Webdesign komen voor websiteontwerp die iets moderns en minimalistisch willen. We houden van modern en simplistisch als het gaat om websiteontwerp!

Veel klanten willen dit doel bereiken door content weg te nemen en de site visueler te maken. Hoewel dit zeker kan zorgen voor een aantrekkelijke website, kan het ook uw positie in de zoekmachines schaden. Het hebben van een mooie website zorgt er niet altijd voor dat deze gezien wordt. Om uw website in de zoekresultaten te laten verschijnen, moeten zoekmachines weten waar uw website over gaat. Een van de belangrijkste manieren om zoekmachines over uw website te informeren, is door middel van inhoud. Het maakt allemaal deel uit van hoe zoekmachines werken .

Maar inhoud is niet alleen voor de zoekmachines, maar ook voor de mensen die uw website bezoeken. Laten we het dus hebben over een paar redenen waarom inhoud belangrijk is voor de rangschikking van zoekmachines en het converteren van bezoekers naar klanten.

Informatie

Inhoud biedt informatie en deze informatie kan worden gebruikt om zoekmachines te informeren over uw website. Houd er altijd rekening mee hoe uw website wordt weergegeven voor zoekmachines en of deze het doel van uw website nauwkeurig weergeeft. Uw doel kan zijn om informatie te verstrekken, iets te verkopen of een dienst aan te bieden. Je moet je website altijd zo optimaliseren dat zoekmachines weten waar het over gaat. Op die manier weten zoekmachines wanneer ze uw website en de bijbehorende pagina’s moeten weergeven in de zoekresultaten voor relevante zoekopdrachten.

Wanneer gebruikers naar uw site komen, zijn ze waarschijnlijk op zoek naar iets zoals een product, een dienst of informatie. Een van de manieren om deze informatie en details over producten en diensten te verstrekken, is via inhoud. Door gebruikers op een duidelijke en gemakkelijke manier te voorzien van de informatie waarnaar ze op zoek zijn, kunt u gebruikers op uw site houden en het aantal conversies verhogen.

content-schrijven

Interne links

Content biedt ook een geweldige kans voor interne links. Een interne link is tekst binnen de inhoud die wordt gehyperlinkt naar een andere relevante pagina op uw website. Interne links zijn een geweldige manier om gebruikers naar aanvullende informatie te leiden waarnaar ze mogelijk op zoek zijn.

Zoekmachines zien ook graag interne links op een website. Terwijl zoekmachines de pagina’s op uw site crawlen en indexeren, gaan ze vaak van de ene pagina naar de andere via interne links. Daarom kunnen interne links ertoe bijdragen dat de pagina’s op uw website sneller worden geïndexeerd en begrepen door zoekmachines.

Trefwoorden

Inhoud moet altijd uw zoekwoordstrategie weerspiegelen (lees meer over zoekwoordonderzoek ). Trefwoorden zijn de termen waarop u online gevonden wilt worden en die uw producten en/of diensten het beste omschrijven. Deze voorwaarden moeten uniek zijn voor elke pagina op uw website. Content is een geweldige plek om deze zoekwoorden op een natuurlijke, relevante manier onder de aandacht te brengen en om zoekmachines te helpen de verbinding te maken tussen uw website en de zoekwoorden waarop u wilt ranken.

Oproepen tot actie

U kunt inhoud ook gebruiken om een ​​oproep tot actie aan uw publiek te geven. Een call-to-action is een uitnodiging aan gebruikers om een ​​actie te voltooien. Een paar voorbeelden van call-to-actions zijn: neem contact met ons op, vraag een offerte aan, voeg toe aan winkelwagen, laat een recensie achter en download een pdf of wat u ook wilt dat gebruikers op uw website doen. Door op uw hele site call-to-actions toe te voegen, kunt u het aantal conversies via uw website verhogen.

In onze branche zeggen we vaak dat content koning is. Content kan niet alleen uw positie in de zoekmachines verbeteren, bezoekers van hoge kwaliteit naar uw website brengen en de gebruikerservaring vergroten, het kan ook helpen gebruikers om te zetten in klanten of fans.

Interessant artikel?

Deel het via onderstaande knoppen op jouw favoriete kanaal.

Gerelateerde artikelen

De Psychologie Achter Gebruikers­ervaring: Een Diepgaande Verkenning van UX (user experience) in Webdesign
De Toekomst van Responsive Webdesign: Evoluties en Trends in 2024
Verbeter uw online aanwezigheid - Maatwerk website laten maken
Toename van bezoekers met SEO en SEA.
Feitjes over het internet
Hoe kies ik een goede domeinnaam?